Francis Benoit

15 december 1972

• Geboorteplaats:

Kortrijk

Droomde als kind van een job als:
journalist.

Ik laat graag mijn slaap om:
iedere Kuurnenaar graag in onze gemeente te laten wonen. En dat kan enkel door mensen samen te brengen, bruggen te bouwen én oplossingen te zoeken. Allemaal samen.

Ik lig wakker van:
de verschillende snelheden in onze maatschappij. Daardoor kan niet iedereen nog mee. Kijk maar naar de fysieke en mentale gezondheidsproblemen die steeds meer opduiken. En dat terwijl de digitale kloof veel groter wordt. Gevolg: de integratie van nieuwkomers in onze gemeente vorm een uitdaging. Daarbij is de veiligheid van onze gemeente niet alleen een aandachtspunt, ook een absolute prioriteit.

Ik droom van:
Kuurne als warmste gemeente van Vlaanderen - vandaag en morgen. Een Kuurne, Ezelgem waar iedereen zich thuis voelt en kan openbloeien. Waar iedereen trots op is.

Ik sta graag op om:
dagelijks de krant te lezen. Toch ben ik geen ochtendmens. Hoe later het wordt, hoe wakkerder ik ben. Maar een ding is zeker: ik sta graag op om jullie allemaal ook graag te zien.

Beste inwoner van Kuurne Vertel het eens: waar ligt u wakker van? Laat het ons gerust weten! Want als spreekbuis van deze…