De ploeg voor de verkiezingen 2018 is bekend. Voor meer dan 150 sympathisanten werd in Jan San Skatepark alle 23 kandidaten voorgesteld door lijsttrekker - burgemeester Francis Benoit. In aanwezigheid van volksvertegenwoordigers Bart Dochy en Roel Deseyn, gedeputeerde Jean de Bethune werd de campagne met een lach op gang getrokken. Piv Huvluv en een bijzonder aangename receptie in de nieuwe bar van Jan San.

"Burgemeester word je nooit alleen." Dankzij een lijst, bestuur, voormalige kandidaten, leden, sympathisanten en familie. Voorzitter Etienne Vancopenolle is trots ! "Onze ploeg wil Kuurne verder besturen. Niet elk op zijn eigen maar allen samen. Een ploeg en geen verzameling populaire individuen."

We verwelkomen 10 nieuwe kandidaten. Paulien Breemeersch, Willem Vanwynsberghe, Sil Vandenbogaerde, Stefanie Bouckaert, Christophe Deleu, Julie De Bleeckere, Shirley Nuytten, Carine Debrouwere, Jean - Paul Algoet en Rita Van Hecke. Ze krijgen de steun van ervaren kandidaten als Corry Deltour, Robbe Bleuzé, Kaat Debruyne en Marc Plets. Gemeente-en ocmw raadsleden Eveline Van Haverbeke, Geert Blomme, Hilde Vanhauwaert, Bert Deroo en Johan Schietgat. Burgemeester Francis Benoit en schepenen Chris Delneste, Ann Messelier en Jan Deprez maken de lijst compleet.

We verwelkomen ook twee nieuwe bestuursleden Hans Descamps en Pedro Vandenbulcke. En ook de kandidaten uit 2012 die de kans geven aan anderen blijven actief bij CD&V Kuurne !

Tot slot werd ook bekend dat Francis Benoit, geen kandidaat is voor de provincieraad en resoluut kiest voor Kuurne.